Αναφορά Ν. Μηταράκη προς τους Υπουργούς Τουρισμού και Υποδομών & Μεταφορών σχετικά με την ακαταλληλότητα του Αεροδρομίου Χίου.
ΑΝΑΦΟΡΑ
Προς:
1. Την Υπουργό Τουρισμού
2. Τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών
Θέμα: «Απώλειες τουριστικών αφίξεων λόγω ακαταλληλότητας του αεροδρομίου Χίου»
Αξιότιμοι κ. Υπουργοί
Σας προωθώ δημοσίευμα της εφημερίδας «Πολίτης Χίου», της 29ης Μαρτίου 2017, στο οποίο περιγράφεται ότι γαλλική εταιρεία τουριστικών πρακτόρων (tour operator) ενδιαφέρεται να εντάξει στους προορισμούς της το νησί της Χίου – εξασφαλίζοντας για τους μήνες Μάιο και Ιούνιο 2 πτήσεις charter την εβδομάδα. Για το σκοπό αυτό μάλιστα έχει ήδη έρθει σε επαφή με ιδιοκτήτες τουριστικών καταλυμάτων και έχει εξασφαλίσει διαθεσιμότητα κλινών.
Ωστόσο, εμπόδιο σε αυτή την προσπάθεια, για άλλη μια φορά μπαίνει το αεροδρόμιο της Χίου. Όπως έχουμε κατ’ επανάληψη τονίσει, το μήκος του διαδρόμου δεν επιτρέπει να επιχειρούν αεροσκάφη πτήσεων charter με το βάρος τους σε επιβάτες και καύσιμα, χωρίς ενδιάμεσο σταθμό. Η ένταξη ενδιάμεσου προορισμού στο πρόγραμμα της πτήσης ενδέχεται να αυξήσει απαγορευτικά το κόστος και να οδηγήσει σε (άλλη μία) χαμένη ευκαιρία προσέλκυσης επισκεπτών.
Παρακαλούμε να τοποθετηθείτε στο εν λόγω δημοσίευμα, κοινοποιώντας μας την απάντηση.
Μετά τιμής
Νότης Μηταράκης
Δείτε τις απαντήσεις των υπουργών
Ο βουλευτής Χίου, κ. Νότης Μηταράκης, έκανε την ακόλουθη δήλωση σχετικά με απαντήσεις Υπουργών που έλαβε σε αναφορά του για τις απώλειες τουριστικών αφίξεων λόγω ακαταλληλότητας του αεροδρομίου Χίου.
«Το Υπουργείο Μεταφορών σταθερά αρνείται τις ευθύνες του αναφορικά με το αεροδρόμιο της Χίου.
Το πιο πρόσφατο που μάθαμε είναι (δια στόματος ΥΠΑ) ότι οι εταιρείες αποφασίζουν τα δρομολόγιά τους βάσει ιδιωτικο-οικονομικών κριτηρίων και βιωσιμότητας του δρομολογίου!
Απόλυτα σωστό, αλλά κανείς στο Υπουργείο δεν εξέτασε τα στοιχεία που προσδιορίζουν το κόστος και τη βιωσιμότητα του δρομολογίου!
Σήμερα, βασικός παράγοντας που αυξάνει το κόστος των charters από και προς τη Χίο είναι το μήκος του διαδρόμου προσγείωσης / απογείωσης. Οι εταιρείες αναγκάζονται να εντάσσουν ενδιάμεσο σταθμό για τον ανεφοδιασμό των αεροσκαφών τους, γεγονός που καθιστά το κόστος του πακέτου από μη ανταγωνιστικό έως απαγορευτικό!
Δεν αρκούν οι διαπιστώσεις περί ιδιωτικο-οικονομικού τρόπου λειτουργίας της αγοράς! Ρόλος της πολιτείας είναι η δημιουργία κατάλληλων υποδομών και η στήριξη της ιδιωτικής προσπάθειας. Αλλά βλέπουμε ότι η πολιτεία, τελευταία, υιοθετεί ακραία «φιλελεύθερη» ρητορική, αρνούμενη να συμβάλει στην τόνωση του ιδιωτικού ενδιαφέροντος!»