Αγαπητέ κ Τζούμα,
Διάβασα με ενδιαφέρον κείμενο σας στην «ΑΛΗΘΕΙΑ» (7/5/2018) και θα ήθελα να αναφερθώ σε μια σειρά από ζητήματα που θίγονται.
Καταρχάς, στο γενικό σχόλιό σας περί της θέσης του αεροδρομίου θα συμφωνήσω με το συμπέρασμα στο οποίο καταλήγετε: ότι, πλέον, μετά από τόσες δεκαετίες που το θέμα συζητείται, δεν έχει σημασία. Οι αποφάσεις έχουν ληφθεί και χρέος μας είναι να προχωρήσουμε μπροστά.
Τώρα ως προς την ουσία και του τίτλου «Όποιος δεν θέλει να ζυμώσει … αεροδρόμιο, χίλιες μέρες κοσκινίζει», θα πρέπει να είμαστε ξεκάθαροι για το ποιος ζυμώνει … και ποιος κοσκινίζει. Διαχρονικά, θέλω να θυμίσω, η βασική πολιτική δύναμη που βρισκόταν απέναντι στο έργο του αεροδρομίου (με λόγια και πράξεις) ήταν ο ΣΥΡΙΖΑ. Και ως αντιπολίτευση, αλλά και ως κυβέρνηση.
Ο Υπουργός Υποδομών κ. Σπίρτζης όταν επισκέφτηκε τη Χίο το Σεπτέμβριο του 2015 είχε πει επί λέξει: «η επιχειρηματολογία που συνδέει την επέκταση του διαδρόμου με τον αριθμό των πτήσεων και των εταιρειών στο νησί, εκφράζεται μόνο από τον κ. Μηταράκη». Περιμένω τον Υπουργό να μου απαντήσει άμεσα στη Βουλή, γιατί πτήση charter από την Πολωνία ακυρώθηκε για λόγους ασφάλειας των επιβατών κατά την απογείωση λόγω μήκους διαδρόμου…
Στη θητεία της κυβέρνησης Σαμαρά, 2012-2014, με ευθύνη μου είχε ολοκληρωθεί ο σχεδιασμός του έργου της περίφραξης και οι απαλλοτριώσεις. Το Δεκέμβριο του 2014 το ΥΠΟΙΚ είχε παραδώσει τις απαλλοτριωθείσες εκτάσεις και ήμασταν έτοιμοι να προχωρήσουμε το έργο.
Από το 2015 έως σήμερα, κυριολεκτικά το έργο έχει λιμνάσει. Υπάρχει ένα κενό 3 και πλέον ετών που η κυβέρνηση αρχικά μας είπε ότι δεν θα κάνει τίποτα όσο το αεροδρόμιο παραμένει στο ΤΑΙΠΕΔ. Τα αεροδρόμια «έφυγαν» από το ΤΑΙΠΕΔ και τελικά ποιο το αποτέλεσμα; Δεν έχουν γίνει ούτε τα απλά και αυτονόητα: η περίφραξη.
Είμαι απόλυτα σύμφωνος και παλεύω συνεχώς να ξεκινήσει άμεσα το έργο επέκτασης του διαδρόμου προσγείωσης απογείωσης, καθώς και τα έργα ανακαίνισης του κτιρίου. Ως προς την οδό Χρήστου και τη μετατόπιση προς τη θάλασσα, είναι έργο που φυσικά πρέπει να γίνει. Ωστόσο, δεν πρέπει να θεωρείται το κεντρικό έργο. Το βάρος και οι πιέσεις πρέπει να είναι στο έργο του διαδρόμου – χωρίς αυτόν δεν θα έρθει καμιά νέα πτήση στο νησί. Και πρέπει να κινηθούμε ταχύτατα (εξ’ ου και έχω ήδη καταθέσει επίκαιρη ερώτησή στη Βουλή της οποίας η συζήτηση εκκρεμεί), γιατί στενεύουν τα χρονικά περιθώρια για χρηματοδότηση από το ΥΜΕΠΕΡΑΑ 2014-2020.
Με εκτίμηση
Νότης Μηταράκης, βουλευτής Χίου ΝΔ